A „balkánság” turisztikai értelmezése a TripAdvisor utazási portál tartalomelemzése alapján

Szerzők

  • Gábor Michalkó MTA CSFK Földrajztudományi Intézet; Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet
  • András Jancsik Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
  • Dorottya Teveli-Horváth ELTE Társadalomtudományi Kar
  • Kornélia Kiss Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Turizmus, Szabadidős és Szálloda Intézet
  • Judit Sulyok Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszék
  • Melanie Smith Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Turizmus, Szabadidős és Szálloda Intézet
  • László Puczkó Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Turizmus, Szabadidős és Szálloda Intézet
  • Ivett Sziva Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Turizmus, Szabadidős és Szálloda Intézet

Kulcsszavak:

Balkán, turizmus, imázs, élmény, márka

Absztrakt

A TANULMÁNY CÉLJA

A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy a Balkánhoz kötődő turisztikai szolgáltatásoknak a fogyasztók által balkániként észlelt sajátosságai hordoznak-e olyan karakterisztikus jegyeket, amelyekből Balkan márkanév alatt a turizmusban sikeresen értékesíthető termék fejleszthető.

ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN

A tanulmány adatbázisát a TripAdvisor információi szolgáltatták, a népszerű utazási portálról származó 3860 olyan vélemény képezi a tartalomelemzés alapját, amelyben szerepel a Balkán szó.

A KUTATÁS LEGFONTOSABB EREDMÉNYE, ÚJDONSÁGOK

A TripAdvisor utazási portálon balkániként megjelentetett tapasztalatok alapvetően a földrajzi fekvés megélésére (1), a szélesen értelmezett, a gasztronómiát középpontba helyező kulturális tradíciókra (2) és a mindezekből építkező turisztikai miliőre (3) fókuszálnak.

GYAKORLATI/GAZDASÁGPOLITIKAI JAVASLATOK

A turisztikai termékfejlesztés során, illetve annak következményeként célszerű a balkáni jelző esetlegesen meglévő negatív összetevőit kiküszöbölni és a kínálat sajátosan regionális (tehát a Balkán egészére jellemző) elemeit a marketingkommunikáció segítségével markánsan hangsúlyozni, ezzel lehetőség nyílik egy többnyire pozitív elemeket tartalmazó Balkán márka kiépítésére.

Downloads

Megjelent

2019-11-06

Hogyan kell idézni

Michalkó, G., Jancsik, A., Teveli-Horváth, D., Kiss, K., Sulyok, J., Smith, M., Puczkó, L. és Sziva, I. (2019) „A »balkánság« turisztikai értelmezése a TripAdvisor utazási portál tartalomelemzése alapján”, Marketing & Menedzsment, 49(2), o. 61–72. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1009 (Elérés: 24 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei