Mit mutat a média?

A nyomtatott sajtó szerepe az imázs formálásában egy turisztikai desztináció, a Balaton példáján keresztül

Szerzők

  • Judit Sulyok Széchenyi István Egyetem

Kulcsszavak:

turisztikai imázs, média, vízparti úti cél, desztináció menedzsment

Absztrakt

Napjainkban a média által közvetített, az úti célok által nem befolyásolható hírek is jelentős mértékben alakítják egy-egy hely imázsát.
A Balaton, mint turisztikai célállomás példáján keresztül keresi a választ arra, hogy egy vízparti úti cél esetében a média, mint egyik célcsoport által közvetített hírek hogyan formálják az imázst. Az elemzés alapját az országos médiában a Balatonnal kapcsolatban 2009-2010-ben megjelent hírek adják. A sajtómegjelenésekből kirajzolódó - döntően pozitív - Balaton-kép szakmai és nagyközönségi szempontból egyaránt jól példázza a tó és környéke turizmusának főbb jellemzőit és aktuális kérdéseit. A következtetések közelebb visznek a turisztikai desztináció imázsának komplex értelmezéséhez és hozzájárulnak a hely által közvetített, minden célcsoport számára releváns értékek meghatározásához.

Downloads

Megjelent

2019-10-07

Hogyan kell idézni

Sulyok, J. (2019) „Mit mutat a média? A nyomtatott sajtó szerepe az imázs formálásában egy turisztikai desztináció, a Balaton példáján keresztül”, Marketing & Menedzsment, 46(1-2), o. 26–39. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/401 (Elérés: 10 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Helymarketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei