Mit mutat a média?
A nyomtatott sajtó szerepe az imázs formálásában egy turisztikai desztináció, a Balaton példáján keresztül
Kulcsszavak:
turisztikai imázs, média, vízparti úti cél, desztináció menedzsmentAbsztrakt
Napjainkban a média által közvetített, az úti célok által nem befolyásolható hírek is jelentős mértékben alakítják egy-egy hely imázsát.
A Balaton, mint turisztikai célállomás példáján keresztül keresi a választ arra, hogy egy vízparti úti cél esetében a média, mint egyik célcsoport által közvetített hírek hogyan formálják az imázst. Az elemzés alapját az országos médiában a Balatonnal kapcsolatban 2009-2010-ben megjelent hírek adják. A sajtómegjelenésekből kirajzolódó - döntően pozitív - Balaton-kép szakmai és nagyközönségi szempontból egyaránt jól példázza a tó és környéke turizmusának főbb jellemzőit és aktuális kérdéseit. A következtetések közelebb visznek a turisztikai desztináció imázsának komplex értelmezéséhez és hozzájárulnak a hely által közvetített, minden célcsoport számára releváns értékek meghatározásához.