Csalódásmenedzsment a turizmusban: új szemlélet a turisztikai célterületek irányításában

Szerzők

  • Gábor Michalkó MTA Földrajztudományi Kutatóintézet, Kodolányi János Főiskola
  • Anna Irimiás Kodolányi János Főiskola

Kulcsszavak:

turizmus, turisztikai desztinációs menedzsment, csalódás

Absztrakt

Az egyre bővülő utazási tapasztalatoknak köszönhetően növekednek a turisták elvárá­sai. A mérce már nem csupán a szolgáltatókkal, hanem magával a felkeresett turisztikai célterülettel szemben is egyre magasabbra kerül. A turista pontosan tudja, mire számíthat egy 4 csillagos szállodában, és mit várhat el például egy magát Európa Kulturális Fővárosaként hirdető településtől. Az elvárt szolgáltatás elmaradása vagy az élmény meghiúsulása csaló­dáshoz vezet. A turizmus piacán zajló rendkívül erős versenyben ma már nemcsak a szolgáltatóknak, hanem a turisztikai célterületek irányítóinak is sokkal körültekintőbben kell menedzselni a látogatók fogadását, hogy elkerüljék, illetve idejében orvosolják a csalódást és annak nem kívánatos következményeit. A tanulmány elméleti keretet kíván nyújtani a turisztikai célterületekkel összefüggő csalódás problémájáról és a menedzsment lehetőségeiről.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Michalkó, G. és Irimiás, A. (2019) „Csalódásmenedzsment a turizmusban: új szemlélet a turisztikai célterületek irányításában”, Marketing & Menedzsment, 45(2), o. 4–10. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/558 (Elérés: 26 április 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei