Csalódásmenedzsment a turizmusban: új szemlélet a turisztikai célterületek irányításában
Kulcsszavak:
turizmus, turisztikai desztinációs menedzsment, csalódásAbsztrakt
Az egyre bővülő utazási tapasztalatoknak köszönhetően növekednek a turisták elvárásai. A mérce már nem csupán a szolgáltatókkal, hanem magával a felkeresett turisztikai célterülettel szemben is egyre magasabbra kerül. A turista pontosan tudja, mire számíthat egy 4 csillagos szállodában, és mit várhat el például egy magát Európa Kulturális Fővárosaként hirdető településtől. Az elvárt szolgáltatás elmaradása vagy az élmény meghiúsulása csalódáshoz vezet. A turizmus piacán zajló rendkívül erős versenyben ma már nemcsak a szolgáltatóknak, hanem a turisztikai célterületek irányítóinak is sokkal körültekintőbben kell menedzselni a látogatók fogadását, hogy elkerüljék, illetve idejében orvosolják a csalódást és annak nem kívánatos következményeit. A tanulmány elméleti keretet kíván nyújtani a turisztikai célterületekkel összefüggő csalódás problémájáról és a menedzsment lehetőségeiről.