Online marketing lehetőségek és kihívások az autószerelők piacán

Szerzők

  • Attila Kurucz Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdálkodástudományi Kar
  • Dorottya Pete Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdálkodástudományi Kar
  • Veronika Keller Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdálkodástudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.15170/MM.2021.55.02.08

Kulcsszavak:

online marketing, Google Ads hirdetések, gépjárműszervíz

Absztrakt

A TANULMÁNY CÉLJA

Jelen kutatás célja a szolgáltatószektorban működő hazai autószerelő és –javító vállalkozások online megjelenésének feltérképezése. Az autószereléssel kapcsolatos szavak keresési találatainak köszönhetően elérhető honlapok elemzése tartalom, design és felhasználói tapasztalat (UX) szempontjából. További cél a honlap létrejötte és a vizuális design közötti, az oldalak információtartalma és a hirdetett szavak száma közötti, valamint a weboldalak nyitó oldalának típusa és a hirdetés tárgya közötti összefüggések feltárása.

ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN

A gépjárműjavítással, szervízeléssel kapcsolatban 100 kulcsszót gyűjtöttünk össze és a Google Ads hirdetések hatására elért weboldalakat (88) kvalitatív szempontok - a link nyitóoldala, a hirdetés tárgya, reszponzívitás, sütik használata, design, tartalom, UX - szerint elemeztük. Majd kvantitatív tartalomelemzés segítségével ismertettük a kutatási eredményeket. A keresések (lekérdezések) módszerét standardizáltuk - lokalizációhoz, időszakokhoz és hálózathoz (ugyanaz az IP cím) kötöttük -, hogy az összevetés releváns maradjon.

LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK, ÚJDONSÁGOK

A weboldalak 65%-a minden szempontnak megfelelt, azaz egységes volt a színvilága, a vizuális elemeket jól alkalmazta, illetve megfelelő mennyiségű információt tartalmazott. Minél több információval van ellátva egy honlap, annál több kifejezésre van lehetősége a vállalatnak hirdetni. A Google algoritmusa figyelembe veszi a releváns tartalmakat, ami az organikus, és a fizetett elérések szempontjából is magasabb minőséget nyújt.

GYAKORLATI JAVASLATOK

A kutatás eredményei hasznosak lehetnek a KKV szektor számára, különösen a gépjárműszervízeléssel foglalkozó cégeknek. A hazai KKV szektornak érdemes figyelemmel kísérni az aktuális online marketing trendeket és a változó fogyasztói igényeket, elvárásokat, hiszen a jól átgondolt, arculati elemekhez illeszkedő, kellően informatív ugyanakkor kreatív elemekben bővelkedő honlap és a tudatos keresőmarketing tevékenység hozzájárul a versenyelőny megszerzéséhez.

Szerző életrajzok

Attila Kurucz , Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdálkodástudományi Kar

egyetemi docens

Dorottya Pete, Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdálkodástudományi Kar

egyetemi hallgató

Veronika Keller, Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdálkodástudományi Kar

egyetemi docens

Downloads

Megjelent

2021-11-05

Hogyan kell idézni

Kurucz , A., Pete, D. és Keller, V. (2021) „Online marketing lehetőségek és kihívások az autószerelők piacán”, Marketing & Menedzsment, 55(2), o. 87–99. doi: 10.15170/MM.2021.55.02.08.

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek