Az énképilleszkedés-elmélet szerepe a fogyasztók turisztikai desztinációértékelésében

Szerzők

  • Tamás Gyulavári Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar Marketing és Média Intézet
  • Erzsébet Malota Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar Marketing és Média Intézet

Kulcsszavak:

énképilleszkedés-elmélet, desztinációmarketing, kultúraszemélyiség, nemzetközi turizmus

Absztrakt

Tanulmányunk célja annak vizsgálata, hogy egy adott ország turisztikai célországként való megítélése tekintetében milyen hatást gyakorol a fiatalok körében az észlelt énképük és a célország kultúraszemélyisége közötti kongruencia.
A márkakutatások mintájára egy ország márkázása során is egyre gyakrabban felmerül a személyiség szerepe, és egyre több olyan skála kerül publikálásra, amelyet erre a speciális területre fejlesztettek ki. Eredményeink azt mutatják, hogy az észlelt személyiséget nem szabad figyelmen kívül hagyni a desztinációk márkastratégiájában, és a vizsgált két megközelítés közül az önértékelést erősítő mechanizmusok szerepe az erősebb.

Downloads

Megjelent

2019-11-04

Hogyan kell idézni

Gyulavári, T. és Malota, E. (2019) „Az énképilleszkedés-elmélet szerepe a fogyasztók turisztikai desztinációértékelésében”, Marketing & Menedzsment, 48(3), o. 5–14. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/981 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>