Az énképilleszkedés-elmélet szerepe a fogyasztók turisztikai desztinációértékelésében
Kulcsszavak:
énképilleszkedés-elmélet, desztinációmarketing, kultúraszemélyiség, nemzetközi turizmusAbsztrakt
Tanulmányunk célja annak vizsgálata, hogy egy adott ország turisztikai célországként való megítélése tekintetében milyen hatást gyakorol a fiatalok körében az észlelt énképük és a célország kultúraszemélyisége közötti kongruencia.
A márkakutatások mintájára egy ország márkázása során is egyre gyakrabban felmerül a személyiség szerepe, és egyre több olyan skála kerül publikálásra, amelyet erre a speciális területre fejlesztettek ki. Eredményeink azt mutatják, hogy az észlelt személyiséget nem szabad figyelmen kívül hagyni a desztinációk márkastratégiájában, és a vizsgált két megközelítés közül az önértékelést erősítő mechanizmusok szerepe az erősebb.
Downloads
Megjelent
2019-11-04
Hogyan kell idézni
Gyulavári, T. és Malota, E. (2019) „Az énképilleszkedés-elmélet szerepe a fogyasztók turisztikai desztinációértékelésében”, Marketing & Menedzsment, 48(3), o. 5–14. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/981 (Elérés: 5 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
–