Reklámok a gyermekek és a szülők szemével - és a szerzők mai reflexiói
Kulcsszavak:
gyerekek, szülők, reklámok, percepció, fogyasztóvá válásAbsztrakt
A gyerekek világszerte nagyon vonzó és keresett célpiacot képviselnek sok fogyasztói márka számára, és ennek megfelelően az elmúlt években jelentősen megnövekedtek a kifejezetten nekik szóló média szórakoztató programok és reklámok. Jelen cikkünkben bemutatjuk a 2000-ben megjelent eredeti cikk kutatási eredményeit és a szerzők mai reflexióit a kutatás témáját és eredményeit illetően. A 2000-ben megjelent cikk arról a gyermekek és szülők körében végzett kutatási sorozat legfontosabb megállapításairól számol be, aminek a célja a szülők attitűdjeinek feltérképezése volt a gyerekeknek szóló reklámok iránt. A kutatás során külön kíváncsiak voltunk arra, hogy a gyerekek mennyire értik a reklámokat, valamint, hogy a reklámok hogyan befolyásolják kéréseiket és fogyasztási szokásaikat.