A környezetbarát fogyasztói magatartás motivációinak és a pszichográfiai tényezők hatásainak vizsgálata Magyarországon

Szerzők

  • Ágnes Hofmeister-Tóth BCE GTK Marketing és Média Intézet
  • Kata Kasza-Kelemen BCE GTK Marketing és Média Intézet
  • Marianna Piskóti BCE GTK Marketing és Média Intézet

Kulcsszavak:

fenntartható fogyasztás, környezetvédő viselkedés, környezeti motiváció, pszichogáfiai tényezők

Absztrakt

A fogyasztás fenntartható irányba történő elmozdítása mára szükségszerű lépéssé vált, amely mind a termelés, mind a fogyasztási minták alapvető átalakítását feltételezi. A meglévő gyakorlat átformálása az egyéni elkötelezés új formái mentén bontakozhat ki, mely folyamat állandó vizsgálata és mélyebb megértése az állami és vállalati programok sikerességét nagyban befolyásolja. Jelen tanulmány a környezeti motiváció és a pszichográfiai tényezők fogyasztói magatartásra gyakorolt hatására helyezi a hangsúlyt. Kvantitatív kutatásunk a környezeti motívumok és az általános környezetbarát viselkedés elemzése mellett kitér a személyes értékrendre, a környezet iránti attitűdre, valamint az észlelt környezeti következményekre.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Hofmeister-Tóth, Ágnes, Kasza-Kelemen, K. és Piskóti, M. (2019) „A környezetbarát fogyasztói magatartás motivációinak és a pszichográfiai tényezők hatásainak vizsgálata Magyarországon”, Marketing & Menedzsment, 47(3), o. 34–42. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/639 (Elérés: 2 december 2021).

Folyóirat szám

Rovat

MOK 2013