A fogyasztói ellenállást kiváltó termékek

egy sajátos termékkategória

Szerzők

  • Mária Törőcsik PTE KTK GTI Marketing Tanszék
  • Eszter Jakopánecz PTE KTK, Gazdálkodástudományi Doktoriskola

Kulcsszavak:

fogyasztói magatartás, fogyasztói ellenállás, termékkategóriák, innovációk elfogadása, társadalmilag elítélt fogyasztás

Absztrakt

A fogyasztási cikkek kategorizálásával a szerzők gyakran csak érintőlegesen foglalkoznak. A kategóriák lehatárolásának lényege, hogy azok miként térnek el a fogyasztói magatartás és a kereslet tekintetében. A fogyasztói ellenállást kiváltó termékek az ismert kategóriák egyikébe sem sorolhatók, magyar szakirodalom még nem tárgyalta ezeket a sajátos jellemzőjű termékeket, ezért javasoljuk átfogó vizsgálatukat, tulajdonságaik megvitatását és az új kategória felvételét a hazai terminológiába. Tanulmányunkban a fogyasztói ellenállás jellemzőit tárjuk fel alapvetően a rendelkezésre álló szakirodalom segítségével.

Downloads

Megjelent

2019-10-10

Hogyan kell idézni

Törőcsik, M. és Jakopánecz, E. (2019) „A fogyasztói ellenállást kiváltó termékek: egy sajátos termékkategória”, Marketing & Menedzsment, 44(2), o. 4–12. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/450 (Elérés: 4 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingkutatás

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 > >>