A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban

Szerzők

  • Zsófia Kenesei Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar Marketing és Média Intézet
  • Mária Bernschütz Edutus Főiskola Kereskedelem és Marketing Tanszék

Kulcsszavak:

zöldmarketing, kísérleti módszer, reklámhatás

Absztrakt

Az előadás középpontjában a zöldmarketing egy speciális esete, a reklámokban használt “zöld” érvelés hatásának vizsgálata áll. A zöldmarketing alkalmazása egyre több vállalat számára jelent valós vagy vélt előnyt a reklámozásban. A mögöttes ok, hogy a vállalatok feltételezése szerint a „zöld” érvelés pozitívan befolyásolja a fogyasztók attitűdjét a vállalat irányában. Abban az esetben azonban, ha a vállalat mást tesz, mint amit kommunikál, a zöldreklámozás pont az ellenkező hatást érheti el. Kutatásunkban annak a vizsgálatára vállalakozunk, hogy mennyiben befolyásolják a vállalatok tevékenységéről hallott valós hírek a zöldreklámok megítélését.

Downloads

Megjelent

2019-11-04

Hogyan kell idézni

Kenesei, Z. és Bernschütz, M. (2019) „A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban”, Marketing & Menedzsment, 48(3), o. 17–24. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/983 (Elérés: 5 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>