Hasonlítás, másolás vagy megkülönböztetés - A „benchmarking" módszer lényege, és hazai alkalmazásának lehetőségei

Szerzők

  • Magdolna Csath

Absztrakt

A „benchmarking" módszert jobb híján „versenyelemzés"-nek próbálta magyarítani a szakma. Ez az értelmezés azonban nagyon szűk. A benchmarking ugyanis sokkal több, mint versenyelemzés. A benchmarking általános összehasonlítás; mások eredményeinek kritikus értékelése, önmagunk erényeinek és erős pontjainak keresése, ami nyitottsággal, őszinteséggel és a folyamatos, alkotó tanulás szándékával és gyakorlatával párosul. Ezért nehéz rá megfelelő magyar kifejezést találni. A továbbiakban, éppen ezért megmaradva az angol szó használata mellett, mutatjuk be a módszer lényegét és hazai alkalmazásának lehetőségeit. Bízunk benne, hogy hamarosan, talán éppen e lap olvasói segítségével, a lényeget jól tükröző magyar szóra is rátalálunk.

Downloads

Megjelent

2019-12-17

Hogyan kell idézni

Csath, M. (2019) „Hasonlítás, másolás vagy megkülönböztetés - A „benchmarking" módszer lényege, és hazai alkalmazásának lehetőségei”, Marketing & Menedzsment, 34(3), o. 49–54. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1777 (Elérés: 1 február 2023).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix