Benchmarking: copying, comparison or differentiation

Authors

  • Magdolna Csath

Abstract

A „benchmarking" módszert jobb híján „versenyelemzés"-nek próbálta magyarítani a szakma. Ez az értelmezés azonban nagyon szűk. A benchmarking ugyanis sokkal több, mint versenyelemzés. A benchmarking általános összehasonlítás; mások eredményeinek kritikus értékelése, önmagunk erényeinek és erős pontjainak keresése, ami nyitottsággal, őszinteséggel és a folyamatos, alkotó tanulás szándékával és gyakorlatával párosul. Ezért nehéz rá megfelelő magyar kifejezést találni. A továbbiakban, éppen ezért megmaradva az angol szó használata mellett, mutatjuk be a módszer lényegét és hazai alkalmazásának lehetőségeit. Bízunk benne, hogy hamarosan, talán éppen e lap olvasói segítségével, a lényeget jól tükröző magyar szóra is rátalálunk.

Downloads

Published

2019-12-17

How to Cite

Csath, M. (2019) “Benchmarking: copying, comparison or differentiation”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 34(3), pp. 49–54. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1777 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

M&M mix