A stratégiai vezetés új irányai. II. rész

Szerzők

  • Magdolna Csath

Absztrakt

A cikk első részét azzal a gondolattal fejeztük he, hogy a stratégiai vezetés filozófiája, szemlélete és tartalma egyaránt átalakulóban van. Az átalakulás oka a környezetben zajló változás, amelyet a Boston Consulting Group nevű híres szaktanácsadó cég előadója, Carl Stem így jellemzett: „Olyan időket élünk, amikor minden mozog, ami nincs leszögezve." Emiatt az állandó változás miatt vannak mozgásban a stratégiaalkotással kapcsolatos nézetek, elgondolások is. A változás irányait leginkább a hagyományos és az új közelítés összevetésével érzékeltethetjük. A hagyományos közelítés szerint a stratégiaalkotás lényege a következő:
„Válassz egy vonzó iparágat, építsd fel benne a szükséges versenyelőnyeidet, és próbálj ezek alapján jobb eredményeket elérni, mint versenytársaid."
Ezzel szemben az új közelítés lényege így hangzik:
„Tágítsd ki az iparág hagyományos fogalmát, keress és teremts új piacokat, és ezzel lépj ki abból a szorítóból, amelyben a korábbi körülmények között küzdöttél."
A cikk második részében az új közelítést vizsgáljuk tovább, és röviden kitérünk az első részben ígért két témára, a globális cégek stratégiai irányaira, valamint a tudásmenedzsment és a stratégiaalkotás kapcsolatára.

Downloads

Megjelent

2019-12-18

Hogyan kell idézni

Csath, M. (2019) „A stratégiai vezetés új irányai. II. rész”, Marketing & Menedzsment, 34(1), o. 65–69. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1873 (Elérés: 17 január 2022).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix