Mézfogyasztási szokások nemzetközi összehasonlító értékelése

Szerzők

  • Georgina Árváné Ványi Debreceni Egyetem
  • Zsolt Csapó Debreceni Egyetem AMTC Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar Vállalatgazdasági és Marketing Tanszék

Kulcsszavak:

mézfogyasztás, fogyasztói szokások, fajtaismeret, export

Absztrakt

A méz már az emberiség történelmének hajnalán is nagy tiszteletnek örvendett, több mint tízezer éve használják az egész világon élelmiszerként és gyógyszerként egyaránt. A mézzel kapcsolatban a fogyasztók nemcsak egy édesítőszerre asszociálnak, hanem az egészséges táplálkozás egyik fontos elemére is, hiszen rengeteg, az emberi szervezet számára hasznos anyaggal látja el őket. Felmérések alátámasztják az előző állításunkat, ennek ellenére a mézfogyasztás mértéke meglehetősen alacsonynak mondható hazánkban. Jelen tanulmányunkban szekunder illetve primer kutatási eredmé­nyek alapján mutattuk be, hogy a mézfogyasztás mennyisége és szerkezete hogyan alakul hazánkban, illetve a legfontosabb exportpiacunkon az Európai Unióban. Mindezeken kívül Romániában vizsgáljuk még a mézfogyasztás szerkezetét, hiszen Románia mézexportja is folyamatosan nő az elmúlt években, így komoly vetélytársunk lehet az EU mézpiacán. A kapott eredményeket összehasonlítjuk az Észak-alföldi Régióban végzett, 902 kérdőíves felmérés eredményeivel.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Árváné Ványi, G. és Csapó, Z. (2019) „Mézfogyasztási szokások nemzetközi összehasonlító értékelése”, Marketing & Menedzsment, 43(3), o. 17–23. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/667 (Elérés: 24 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Élelmiszer-marketing