International Comparative Evaluation of Honey Consumption Habits

Authors

  • Georgina Árváné Ványi Debreceni Egyetem
  • Zsolt Csapó Debreceni Egyetem AMTC Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar Vállalatgazdasági és Marketing Tanszék

Keywords:

mézfogyasztás, fogyasztói szokások, fajtaismeret, export

Abstract

A méz már az emberiség történelmének hajnalán is nagy tiszteletnek örvendett, több mint tízezer éve használják az egész világon élelmiszerként és gyógyszerként egyaránt. A mézzel kapcsolatban a fogyasztók nemcsak egy édesítőszerre asszociálnak, hanem az egészséges táplálkozás egyik fontos elemére is, hiszen rengeteg, az emberi szervezet számára hasznos anyaggal látja el őket. Felmérések alátámasztják az előző állításunkat, ennek ellenére a mézfogyasztás mértéke meglehetősen alacsonynak mondható hazánkban. Jelen tanulmányunkban szekunder illetve primer kutatási eredmé­nyek alapján mutattuk be, hogy a mézfogyasztás mennyisége és szerkezete hogyan alakul hazánkban, illetve a legfontosabb exportpiacunkon az Európai Unióban. Mindezeken kívül Romániában vizsgáljuk még a mézfogyasztás szerkezetét, hiszen Románia mézexportja is folyamatosan nő az elmúlt években, így komoly vetélytársunk lehet az EU mézpiacán. A kapott eredményeket összehasonlítjuk az Észak-alföldi Régióban végzett, 902 kérdőíves felmérés eredményeivel.

Downloads

Published

2019-10-01

How to Cite

Árváné Ványi, G. and Csapó, Z. (2019) “International Comparative Evaluation of Honey Consumption Habits”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 43(3), pp. 17–23. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/667 (Accessed: 28 November 2024).

Issue

Section

Food marketing