Connections of Corporate Social Responsibility and Media

Authors

  • Rita Lukács Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástudományi Kar Marketing és Média Intézet Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció Tanszék
  • Nóra Nyirő Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástudományi Kar Marketing és Média Intézet Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció Tanszék

Keywords:

médiapiac, társadalmi felelősségvállalás (CSR), hitelesség, átláthatóság, felelős médiavállalat, médiaműveltség, tudásalapú társadalom

Abstract

Role of media market players is crucial in awareness-raising, while their operation should be credible, transparent and reliable. This paper analyses different roles of media in CSR - based on international literature, global and Hungarian best practices. We also outline frames of a future empirical research.

Downloads

Published

2019-10-10

How to Cite

Lukács, R. and Nyirő, N. (2019) “Connections of Corporate Social Responsibility and Media”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 44(1), pp. 12–20. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/471 (Accessed: 11 May 2024).

Issue

Section

Media and management