Fenntarthatatlan növekedés, fenntarthatatlan fogyasztás. Fenntarthatatlan marketing?
Kulcsszavak:
fenntarthatatlan fejlődés, fenntarthatatlan fogyasztás, fogyasztói társadalomAbsztrakt
Környezeti, társadalmi és gazdasági problémák vannak a világban. Globális éghajlatváltozás, szenynyeződött környezet, véges természeti erőforrások, társadalmi egyenlőtlenségek, éhezés, gazdasági krízis - hogy csak néhányat említsünk napjaink égető kérdései közül. Nyilván a problémáknak számos oka azonosítható, e tanulmány a fogyasztást veszi górcső alá, és azt fejtegeti, hogy a jelenre kialakult - és számos szakértő által fenntarthatatlannak titulált - fogyasztási minták hogyan járulnak hozzá a világ problémáihoz, különös tekintettel az ökológiai szennyezettségre. Nem szabad ugyanis megfeledkezni arról az egyszeri összefüggésről, hogy az energiaszektor, az iparvállalatok, a közlekedés környezetszennyezése mögött is végső soron a fogyasztói preferenciák, igények állnak.