Fenntarthatatlan növekedés, fenntarthatatlan fogyasztás. Fenntarthatatlan marketing?

Szerzők

  • Katalin Dudás PTE KTK GTI Marketing Tanszék

Kulcsszavak:

fenntarthatatlan fejlődés, fenntarthatatlan fogyasztás, fogyasztói társadalom

Absztrakt

Környezeti, társadalmi és gazdasági problémák vannak a világban. Globá­lis éghajlatváltozás, szenynyeződött környezet, véges természeti erőforrások, társadalmi egyenlőtlenségek, éhezés, gazdasági krízis - hogy csak néhá­nyat említsünk napjaink égető kérdései közül. Nyilván a problémáknak szá­mos oka azonosítható, e tanulmány a fogyasztást veszi górcső alá, és azt fejtegeti, hogy a jelenre kialakult - és számos szakértő által fenntarthatatlannak titulált - fogyasztási minták hogyan járulnak hozzá a világ problémáihoz, külö­nös tekintettel az ökológiai szennyezettségre. Nem szabad ugyanis megfeledkezni arról az egyszeri összefüggésről, hogy az energiaszektor, az iparvállalatok, a közlekedés környezetszennyezése mögött is végső soron a fogyasztói preferenciák, igények állnak.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Dudás, K. (2019) „Fenntarthatatlan növekedés, fenntarthatatlan fogyasztás. Fenntarthatatlan marketing?”, Marketing & Menedzsment, 47(4), o. 24–35. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/655 (Elérés: 4 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Fenntartható marketing