Az önkéntes egyszerűsítők fogyasztói magatartása - Az ökofalvak esete

Szerzők

  • Katalin Dudás Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Gazdálkodástudományi Intézet
  • Tímea Szakó Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Gazdálkodástudományi Intézet

Kulcsszavak:

fenntartható fogyasztás, környezettudatos fogyasztói magatartás, önkéntes egyszerűsítők

Absztrakt

A tanulmány azokat a fogyasztókat mutatja be, akik önkéntesen, szabad akaratukból korlátozzák fogyasztásukat, kevesebbet vásárolnak, mint hasonló anyagi körülmények között élő társaik. Kilépnek tehát a mai fogyasztói társadalom logikájából, „jóllétüket” és boldogságukat nem feltétlenül anyagi javak birtoklásán keresztül remélik, és teszik ezt elsősorban ökológiai és társadalmi fenntarthatósággal kapcsolatos motivációktól vezérelve. Őket nevezi a szakirodalom önkéntes egyszerűsítőknek (voluntary simplifiers), és fogyasztói magatartásuk, motivációik bemutatásával ma már számos publikáció foglalkozik.

Downloads

Megjelent

2019-11-04

Hogyan kell idézni

Dudás, K. és Szakó, T. (2019) „Az önkéntes egyszerűsítők fogyasztói magatartása - Az ökofalvak esete”, Marketing & Menedzsment, 48(3), o. 25–35. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/984 (Elérés: 4 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat