A környezettudatos vásárlói magatartás elemzése

Szerzők

  • Katalin Dudás Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar

Absztrakt

Az emberiség környezetre gyakorolt hatása drasztikusan megnőtt az utóbbi évtizedekben.
1950 és 1990 között például a Föld népessége több mint megkétszereződött, a vízfogyasztás közel megháromszorozódott, a felhasznált energia mennyisége megötszöröződött, az ipari termelés meghétszereződött, a műtrágya-felhasználás közel megtízszereződött, a globális légi közlekedés a hetvenszeresére nőtt, az egy főre jutó erőforrás-felhasználás pedig átlagosan közel a háromszorosára növekedett [Vlek 2000]. A Földet érintő kedvezőtlen változások egyrészt a 2. világháború után kialakult, olcsó energiára és nyersanyagra támaszkodó, technokratikus jellegű vállalati fejlesztések következményei, amelyek két legfőbb sajátossága a főtermék-centrikusság és a rövid távú gondolkodás.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-19

Hogyan kell idézni

Dudás, K. (2019) „A környezettudatos vásárlói magatartás elemzése”, Marketing & Menedzsment, 40(5-6), o. 106–113. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/696 (Elérés: 23 szeptember 2021).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix