A fogyasztói boltválasztás magyarázatának modellezési lehetőségei II.
Atmoszféra-, döntésorientált folyamat-, teljes (összegző) modellek
Kulcsszavak:
fogyasztói boltválasztás, atmoszféramodellek, döntésorientált folyamatmodellek, teljes (összegző) modellekAbsztrakt
A jelen cikk a fogyasztói boltválasztás magyarázatának modellszintű megközelítéseit foglalja össze. A modellorientált szemlélet e koncepciók esetén természetesen nemcsak elméleti vizsgálatok, hanem empirikus kutatások lefolytatását is lehetővé teszi, lévén, egy kivételével (Engel et al. 1986) valamenynyi modell kialakítását a szerzők primer forrású elemzései előzték meg. A következőkben a fogyasztói boltválasztás atmoszféra-, döntésorientált folyamat- és teljes (összegző) modelljeinek különböző fajtáiról, valamint az egyes irányzatok jellegzetességeit legmarkánsabban képviselő megközelítésekről, továbbá saját, elméleti alapú modellfejlesztésemről szeretnék szólni.
Downloads
Megjelent
2019-10-08
Hogyan kell idézni
Gyenge, B. (2019) „A fogyasztói boltválasztás magyarázatának modellezési lehetőségei II.: Atmoszféra-, döntésorientált folyamat-, teljes (összegző) modellek”, Marketing & Menedzsment, 44(4), o. 11–24. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/421 (Elérés: 15 február 2025).
Folyóirat szám
Rovat
–