A vásárlók biotermékekkel szembeni attitűdje a hiper- és szupermarketekben: primer kutatás alapján

Szerzők

  • Ágnes Horváth Szent István Egyetem Marketing Intézet Marketingkutatás Tanszék
  • Annamária Kovács Szent István Egyetem Marketing Intézet Marketingkutatás Tanszék
  • Balázs Gyenge Szent István Egyetem Marketing Intézet Marketingkutatás Tanszék

Absztrakt

Az 1970-es évek közepén a nyugati államok fogyasztói körében kialakultak olyan környezettudatos szegmensek, amelyek elutasították a hagyományos mezőgazdasági és élelmiszeripari gyakorlatot. Ez a kereslet igyekezett megteremteni a maga kínálatát, a fogyasztók jártak le a termelőkhöz és direktkereskedelem útján elégítették ki szükségleteiket. Ezt követően jelentek meg az ökológiai termékek a direktkereskedelem mellett a kiskereskedelem speciális csatornáiban: a bioboltokban és az ökopiacokon. Az 1980-as években vette kezdetét a biotermékek konvencionális kereskedelmi csatornákban történő értékesítése. A dán FDB és az angol Waitrose számítanak a szupermarketek között az úttörőknek.

Downloads

Megjelent

2019-12-07

Hogyan kell idézni

Horváth, Ágnes, Kovács, A. és Gyenge, B. (2019) „A vásárlók biotermékekkel szembeni attitűdje a hiper- és szupermarketekben: primer kutatás alapján”, Marketing & Menedzsment, 37(6), o. 23–34. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1447 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Élelmiszermarketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei