A vásárlók biotermékekkel szembeni attitűdje a hiper- és szupermarketekben: primer kutatás alapján
Absztrakt
Az 1970-es évek közepén a nyugati államok fogyasztói körében kialakultak olyan környezettudatos szegmensek, amelyek elutasították a hagyományos mezőgazdasági és élelmiszeripari gyakorlatot. Ez a kereslet igyekezett megteremteni a maga kínálatát, a fogyasztók jártak le a termelőkhöz és direktkereskedelem útján elégítették ki szükségleteiket. Ezt követően jelentek meg az ökológiai termékek a direktkereskedelem mellett a kiskereskedelem speciális csatornáiban: a bioboltokban és az ökopiacokon. Az 1980-as években vette kezdetét a biotermékek konvencionális kereskedelmi csatornákban történő értékesítése. A dán FDB és az angol Waitrose számítanak a szupermarketek között az úttörőknek.
Downloads
Megjelent
2019-12-07
Hogyan kell idézni
Horváth, Ágnes, Kovács, A. és Gyenge, B. (2019) „A vásárlók biotermékekkel szembeni attitűdje a hiper- és szupermarketekben: primer kutatás alapján”, Marketing & Menedzsment, 37(6), o. 23–34. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1447 (Elérés: 4 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Élelmiszermarketing