Customers’ Attitudes Towards Natural Products in Hyper and Supermarkets

Authors

  • Ágnes Horváth Szent István Egyetem Marketing Intézet Marketingkutatás Tanszék
  • Annamária Kovács Szent István Egyetem Marketing Intézet Marketingkutatás Tanszék
  • Balázs Gyenge Szent István Egyetem Marketing Intézet Marketingkutatás Tanszék

Abstract

Az 1970-es évek közepén a nyugati államok fogyasztói körében kialakultak olyan környezettudatos szegmensek, amelyek elutasították a hagyományos mezőgazdasági és élelmiszeripari gyakorlatot. Ez a kereslet igyekezett megteremteni a maga kínálatát, a fogyasztók jártak le a termelőkhöz és direktkereskedelem útján elégítették ki szükségleteiket. Ezt követően jelentek meg az ökológiai termékek a direktkereskedelem mellett a kiskereskedelem speciális csatornáiban: a bioboltokban és az ökopiacokon. Az 1980-as években vette kezdetét a biotermékek konvencionális kereskedelmi csatornákban történő értékesítése. A dán FDB és az angol Waitrose számítanak a szupermarketek között az úttörőknek.

Downloads

Published

2019-12-07

How to Cite

Horváth, Ágnes, Kovács, A. and Gyenge, B. (2019) “Customers’ Attitudes Towards Natural Products in Hyper and Supermarkets”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 37(6), pp. 23–34. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1447 (Accessed: 21 November 2024).

Issue

Section

Food marketing

Most read articles by the same author(s)