A „means-end” elmélet és a létrázás alkalmazása a piackutatásban - élelmiszermarketing példákon keresztül

Szerzők

  • Annamária Kovács Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Marketing Intézet
  • Nándor Komáromi Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Marketing Intézet
  • Ágnes Horváth Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Marketing Intézet

Absztrakt

A cikkben egy olyan piackutatási módszert, a „létrázás” technikáját mutatjuk be, amelynek segítségével feltárható, hogy az egyes termékkategóriáknál mely attribútumok fontosak a fogyasztók számára, és azokon keresztül milyen értékeket kívánnak elérni. A technika alkalmazásával a „means-end” elmélet alapján olyan hierarchikus értéktérképek rajzolhatóak meg, amelyeknek csúcsán a Rokeach-féle értékstruktúra elemei állnak.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-19

Hogyan kell idézni

Kovács, A., Komáromi, N. és Horváth, Ágnes (2019) „A »means-end« elmélet és a létrázás alkalmazása a piackutatásban - élelmiszermarketing példákon keresztül”, Marketing & Menedzsment, 40(5-6), o. 56–66. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/690 (Elérés: 23 szeptember 2021).

Folyóirat szám

Rovat

Fogyasztói kutatások

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>