A mozaikcsaládok fogyasztási döntései

Szerzők

  • Boglárka Eisingerné Balassa Széchenyi István Egyetem, Győr Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar Marketing és menedzsment tanszék
  • László Józsa Széchenyi István Egyetem, Győr Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar Marketing és menedzsment tanszék

Kulcsszavak:

fogyasztói magatartás, mozaik családok, vásárlási döntésekkel kapcsolatos konfliktusok

Absztrakt

Napjainkban egyre inkább megfigyelhető a családok helyzetének megváltozása, a nők munkába állása, továbbá a válások számának növekedése. Többek között ezek a tendenciák vezettek ahhoz, hogy a hagyományos családformák helyett új családtípusok alakulnak ki.
A mozaikcsaládokat korábban pszichológusok, szociológusok tanulmányozták, ma már a marketingszakemberek is egy speciális célcsoportként tekintenek rájuk. Vizsgálatunkban olyan termékek és szolgáltatások vásárlási döntéseivel kapcsolatos konfliktusok feltárására törekedtünk, amelyekről már a kutatás kvalitatív szakaszában kiderült, hogy markáns eltéréseket tapasztalunk.
Hipotézisek tesztelésének segítségével igazoljuk, hogy a mozaikcsaládokban élők vásárlási döntései eltérnek a hagyományos családmodellben élőkétől, ám ez az eltérés függ a mozaikcsalád típusától is.

Downloads

Megjelent

2019-11-04

Hogyan kell idézni

Eisingerné Balassa, B. és Józsa, L. (2019) „A mozaikcsaládok fogyasztási döntései”, Marketing & Menedzsment, 48(1), o. 3–12. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/998 (Elérés: 28 március 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Fogyasztói magatartás

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>