Klaszterek a fogyasztói magatartás terén
Absztrakt
A Tryon által 1939-ben először használt klaszterelemzés alapvető célja, hogy valamilyen szempontból homogén vásárlói csoportokat hozzunk létre az általunk vizsgált sokaságból. A klaszterelemzés helytállóságát annak széleskörű alkalmazhatósága is biztosítja.
Legelterjedtebbek az életstílus elemzések által használt alkalmazások, de bármilyen olyan területen, ahol szükséges a fogyasztók viszonylag homogén és kezelhető szegmensekbe csoportosítása, a klaszterelemzést alkalmazzák.
Downloads
Megjelent
2019-10-19
Hogyan kell idézni
Dernóczy, A. és Józsa, L. (2019) „Klaszterek a fogyasztói magatartás terén”, Marketing & Menedzsment, 40(5-6), o. 80–85. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/693 (Elérés: 24 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Fogyasztói kutatások