Clusters on consumer behaviour

Authors

  • Adrienn Dernóczy Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszék
  • László Józsa Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszék

Abstract

A Tryon által 1939-ben először használt klaszterelemzés alapvető célja, hogy valamilyen szempontból homogén vásárlói csoportokat hozzunk létre az általunk vizsgált sokaságból. A klaszterelemzés helytállóságát annak széleskörű alkalmazhatósága is biztosítja.
Legelterjedtebbek az életstílus elemzések által használt alkalmazások, de bármilyen olyan területen, ahol szükséges a fogyasztók viszonylag homogén és kezelhető szegmensekbe csoportosítása, a klaszterelemzést alkalmazzák.

Downloads

Published

2019-10-19

How to Cite

Dernóczy, A. and Józsa, L. (2019) “Clusters on consumer behaviour”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 40(5-6), pp. 80–85. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/693 (Accessed: 28 November 2024).

Issue

Section

Consumer researches

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>