Klaszterek a fogyasztói magatartás terén

Szerzők

  • Adrienn Dernóczy Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszék
  • László Józsa Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszék

Absztrakt

A Tryon által 1939-ben először használt klaszterelemzés alapvető célja, hogy valamilyen szempontból homogén vásárlói csoportokat hozzunk létre az általunk vizsgált sokaságból. A klaszterelemzés helytállóságát annak széleskörű alkalmazhatósága is biztosítja.
Legelterjedtebbek az életstílus elemzések által használt alkalmazások, de bármilyen olyan területen, ahol szükséges a fogyasztók viszonylag homogén és kezelhető szegmensekbe csoportosítása, a klaszterelemzést alkalmazzák.

Downloads

Megjelent

2019-10-19

Hogyan kell idézni

Dernóczy, A. és Józsa, L. (2019) „Klaszterek a fogyasztói magatartás terén”, Marketing & Menedzsment, 40(5-6), o. 80–85. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/693 (Elérés: 24 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Fogyasztói kutatások