Környezettudatos magatartás elemzése az észak-alföldi régió élelmiszer-gazdasági vállalatainál
Kulcsszavak:
élelmiszer-gazdaság, környezeti kihívások, környezettudatos magatartás, környezettudatos gazdálkodásAbsztrakt
A cikkben az élelmiszer-gazdasági vállalatoknál jelentkező környezeti problémák felvázolása, majd a környezettudatos magatartás fogalmi tisztázása után, az Észak-alföldi régió (Régió) élelmiszer-gazdasági vállalatainak körében végzett kérdőíves felmérésem eredményeit ismertetem. Az értékelés során kapott értékrendek egyes esetekben összecsengenek más országos felmérések eredményeivel, azonban helyenként jelentős lemaradást tapasztaltam. Az élelmiszer-gazdasági vertikum választásának okai, hogy hasonló jellegű vizsgálatára eddig kevés példa ismeretes, illetve napjainkban a környezetvédelem és az egészséges életmód egymást átfedő területek, ami különös hangsúlyt kap a bizalmi cikknek tekinthető élelmiszer esetében.
Downloads
Megjelent
2019-10-02
Hogyan kell idézni
Odor, K. (2019) „Környezettudatos magatartás elemzése az észak-alföldi régió élelmiszer-gazdasági vállalatainál”, Marketing & Menedzsment, 43(1), o. 40–47. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/767 (Elérés: 22 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Marketing recesszió idején