A magyar - és azon belül a tokaji - borok piacszegmentációjával kapcsolatos kérdések
Kulcsszavak:
piacszegmentálás, magyar borpiac, tokaji borpiacAbsztrakt
A tokaji borok piacán a piac szegmentálása elengedhetetlen marketingfeladat, hatalmas a verseny minden piacon. Az édes borok viszonylagos háttérbe szorulása tovább nehezíti a termelők, kereskedők helyzetét. Az ismert piaci nehézségek ellenére alig-alig tapasztalható, hogy a termelők tudatosan szegmentálnák a piacot és a marketingeszközöket integráltan, tudatosan használnák. Sajnos azonban a marketing-szakértők is megkérdőjelezik a kutatómunka hasznosságát. Itt Is az azonnali
eredményhatékonyságot kérik számon, miközben hosszú évek óta csak toporgunk. Tanulmányunkban több próbálkozást vizsgálunk meg: egy német borpiaci szegmentációt, több, a magyar piacra vonatkozó szegmentációt, és végül konkrétan a tokaji borok piacára vonatkozó szegmentációt.