A magyar - és azon belül a tokaji - borok piacszegmentációjával kapcsolatos kérdések

Szerzők

  • János Papp SZIE GTK Marketing Intézet
  • Mihály Konkoly SZIE GTK Marketing Intézet

Kulcsszavak:

piacszegmentálás, magyar borpiac, tokaji borpiac

Absztrakt

A tokaji borok piacán a piac szegmentálása elengedhetetlen marketingfeladat, hatalmas a verseny minden piacon. Az édes borok viszonylagos háttérbe szorulása tovább nehezíti a termelők, kereskedők helyzetét. Az ismert piaci nehézségek ellenére alig-alig tapasztalható, hogy a termelők tudatosan szegmentálnák a piacot és a marketingeszkö­zöket integráltan, tudatosan használnák. Sajnos azonban a marketing-szakértők is megkérdőjelezik a kutatómunka hasznosságát. Itt Is az azonnali
eredményhatékonyságot kérik számon, miközben hosszú évek óta csak toporgunk. Tanulmányunkban több pró­bálkozást vizsgálunk meg: egy német borpiaci szegmentációt, több, a magyar piacra vonatkozó szegmentációt, és végül konkrétan a tokaji borok piacá­ra vonatkozó szegmentációt.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Papp, J. és Konkoly, M. (2019) „A magyar - és azon belül a tokaji - borok piacszegmentációjával kapcsolatos kérdések”, Marketing & Menedzsment, 43(3), o. 24–37. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/668 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Élelmiszer-marketing