A magyar élelmiszer-kiállítók kommunikációs gyakorlata

Szerzők

  • János Papp Gödöllői Agrártudományi Egyetem Agrármarketing Tanszék
  • Nándor Komáromi

Absztrakt

A vásárok és kiállítások az élelmiszer-gazdaság szereplői számára tradicionálisan meghatározó szerepet töltenek be a marketingben. A vásárok és kiállítások száma Magyarországon elérte a 240-250-et, ami a vásárszervezők szerint is túl soknak tűnik.
     Természetesen jóval kisebb számban találkozhatunk ezek között szakvásárral és szakkiállítással.
     A szakvásárok és szakkiállítások közül is egyre több a vidéki rendezvény. A Magyarországi Kiállítás és Vásárszervezők Szövetségének tagjai 1996-ban 86 rendezvényt jegyeztettek be, ebből 67-et vidéki helyszínre. Az említett számok alapján azt a következtetést lehetne levonni, hogy Magyarországon a marketing és annak egyik eszköztára, a marketingkommunikáció széles körben és tudatosan alka lma zott tevékenység.
A felmerülő kérdésekre a választ közvetlenül az érintettektől - vagy az elad ók tól (kiállítóktól), vagy a vevőktől (látogatóktól) - kaphatjuk meg. Számunkra természetesen elsősorban az agrárágazatban működő vállalatok marketingkommunikációs tevékenységének megismerése jelenti a fő célt.
     Ehhez kerestük meg a legkézenfekvőbb módszert: az élelmiszer-ipari és mezőgazdasági szakvásárokon
megjelenő cégek empirikus módon történő felmérését.

Downloads

Megjelent

2019-12-20

Hogyan kell idézni

Papp, J. és Komáromi, N. (2019) „A magyar élelmiszer-kiállítók kommunikációs gyakorlata”, Marketing & Menedzsment, 30(5), o. 38–40. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2264 (Elérés: 16 április 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Agrármarketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>