A magyar élelmiszer-kiállítók kommunikációs gyakorlata
Absztrakt
A vásárok és kiállítások az élelmiszer-gazdaság szereplői számára tradicionálisan meghatározó szerepet töltenek be a marketingben. A vásárok és kiállítások száma Magyarországon elérte a 240-250-et, ami a vásárszervezők szerint is túl soknak tűnik.
Természetesen jóval kisebb számban találkozhatunk ezek között szakvásárral és szakkiállítással.
A szakvásárok és szakkiállítások közül is egyre több a vidéki rendezvény. A Magyarországi Kiállítás és Vásárszervezők Szövetségének tagjai 1996-ban 86 rendezvényt jegyeztettek be, ebből 67-et vidéki helyszínre. Az említett számok alapján azt a következtetést lehetne levonni, hogy Magyarországon a marketing és annak egyik eszköztára, a marketingkommunikáció széles körben és tudatosan alka lma zott tevékenység.
A felmerülő kérdésekre a választ közvetlenül az érintettektől - vagy az elad ók tól (kiállítóktól), vagy a vevőktől (látogatóktól) - kaphatjuk meg. Számunkra természetesen elsősorban az agrárágazatban működő vállalatok marketingkommunikációs tevékenységének megismerése jelenti a fő célt.
Ehhez kerestük meg a legkézenfekvőbb módszert: az élelmiszer-ipari és mezőgazdasági szakvásárokon
megjelenő cégek empirikus módon történő felmérését.