CyberScope, avagy a háló népe
Absztrakt
A Marketing Centrum CyberScope Hungary márkanéven átfogó kutatást indított a magyar internet oldalak közönségének megismerésére. A kutatás két célt tűzött maga elé: 1. a magyar web aktív használóinak megismerését, 2. a későbbi online piac- és véleménykutatások megalapozását. Annak érdekében, hogy a kérdőívhez elvileg minden magyar internetező hozzáférhessen, 2001. február 5. és 18. között bannereket, linkeket és szponzor-boxokat helyeztünk el 25 nagyforgalmú, illetve sajátos tematikájú - és így sajátos látogatói szegmensnek szóló - hazai honlapon. A kutatást kiterjedt sajtókampány segítette „On-line népszámlálás az Interneten" címmel. A kéthetes periódus alatt végül is összesen 7546 kérdőívet töltöttek ki a magyar weboldalak látogatói. Ebből a különböző kitöltési hiányosságok, valamint a többszörös kitöltések kiszűrése után 7011 bizonyult használhatónak. Ez azt jelenti, hogy összesen ennyi aktív internethasználó társadalmi-demográfiai jellemzőiről, internet-használati szokásairól és anyagi helyzetéről rendelkezünk információval.