Fekete nap? - A közvélemény-kutatók mellélővéseinek szakmai és politikai tanulságai

Szerzők

  • Béla Marián Marketing Centrum Országos Piackutató Intézet

Absztrakt

Manchin Róbert, a magyar Gallup Mézet igazgatója a közvélemény-kutatók feleste napjának nevezte április 7-ét. Egyáltalán nem alaptalanul. Az Idén minden intézet tévedett a választások végeredményének tekintetében, és három intézet - köztük a Marketing Centrum is - az előre vállaltnál Jelentősen nagyobb hibát vétett a választások előtt 9 nappal közzétett hivatalos előrejelzésében. Van tehát mit magyarázni a bizonyítványon, másrészt a téves előrejelzésekből olykor érdekesebb tanulságok szűrhetnek le, mint a sikeresekből.

Downloads

Megjelent

2019-12-11

Hogyan kell idézni

Marián, B. (2019) „Fekete nap? - A közvélemény-kutatók mellélővéseinek szakmai és politikai tanulságai”, Marketing & Menedzsment, 36(3), o. 55–64. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1563 (Elérés: 5 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Politikai marketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>