Merj, de mérj! Tanácsok (KKV-knak) a marketinghatékonyság növeléséhez

Szerzők

  • József Kandikó Edutus Főiskola, Tatabánya és Budapest Marketing tanszék

Kulcsszavak:

KKV, marketing

Absztrakt

Ma már nem kérdés, hogy a kis- és közepes méretű vállalakozások piaci pozí­ciójának megőrzése, pláne valamilyen piaci térnyerése és növekedése elképzelhetetlen a marketing eszköztárának alkalmazása nélkül. Ugyanakkor a marketingdöntések megvalósítá­sához a KKV-k számára elképzelhetetlen mértékű ráfordításokra van szükség, és emiatt inkább az egész tudatos marketingtevékenységet negligálják. A magyar nyelven is megjelent, fontos amerikai szakkönyv (Farris et al. 2008, XV) előszavában olvashatjuk: „a Procter & Gamble marketingigazgatója szerint »A marketing egy 450 millió dolláros iparág, döntéseinket mégis kevesebb adat ismeretében és kevesebb fegyelemmel hozzuk, mint más üzleti területeken a százezer dollárosokat«”. Érdemes pontosítani ezt azzal, hogy itt nyilván csak az USA médiapiacának nagyságrendjéről beszélt (és helyesen az is milliárd dollárban értendő).

Downloads

Megjelent

2019-11-06

Hogyan kell idézni

Kandikó, J. (2019) „Merj, de mérj! Tanácsok (KKV-knak) a marketinghatékonyság növeléséhez”, Marketing & Menedzsment, 47(1), o. 33–45. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1033 (Elérés: 22 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Oktatás