A marketing pénzügyi elszámolásának lehetőségei és a marketingpénzügy határterület kritikus dimenziói

Szerzők

  • Kármen Kovács PTE KTK, Gazdálkodástudományi Intézet

Kulcsszavak:

marketingteljesítmény, pénzügyi elszámolási kötelezettség, marketing-pénzügy határterület

Absztrakt

A vállalat hatékony és eredményes működése szempontjából - a piaci verseny és az üzleti környezetben rejlő bizonytalanság fokozódásával - egyre fontosabbá válik a vállalati marketing és pénzügy összehangolt tevékenysége. Továbbá az emelkedő marketingráfordítások eredményeképpen mind nagyobb igény merül fel a marketing pénzügyi elszámoltatására, amelyet azonban számos tényező nehezít. Tanulmányomban számba veszem a marketing elszámolását javító lehetőségeket, kiemelve a marketingköltségek beruházásként történő kezelését, valamint a marketing-teljesítményértékelés lehetséges megközelítéseit, módszereit és mutatóit. Ezt követően a marketing- és a pénzügyi funkció közti kapcsolatot vizsgálom, végül pedig a marketingnek a pénzügyi teljesítményre gyakorolt hatását vázolom.

Downloads

Megjelent

2019-10-10

Hogyan kell idézni

Kovács, K. (2019) „A marketing pénzügyi elszámolásának lehetőségei és a marketingpénzügy határterület kritikus dimenziói”, Marketing & Menedzsment, 44(2), o. 59–67. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/463 (Elérés: 9 október 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Határterületen és túl