A marketing pénzügyi elszámolásának lehetőségei és a marketingpénzügy határterület kritikus dimenziói
Kulcsszavak:
marketingteljesítmény, pénzügyi elszámolási kötelezettség, marketing-pénzügy határterületAbsztrakt
A vállalat hatékony és eredményes működése szempontjából - a piaci verseny és az üzleti környezetben rejlő bizonytalanság fokozódásával - egyre fontosabbá válik a vállalati marketing és pénzügy összehangolt tevékenysége. Továbbá az emelkedő marketingráfordítások eredményeképpen mind nagyobb igény merül fel a marketing pénzügyi elszámoltatására, amelyet azonban számos tényező nehezít. Tanulmányomban számba veszem a marketing elszámolását javító lehetőségeket, kiemelve a marketingköltségek beruházásként történő kezelését, valamint a marketing-teljesítményértékelés lehetséges megközelítéseit, módszereit és mutatóit. Ezt követően a marketing- és a pénzügyi funkció közti kapcsolatot vizsgálom, végül pedig a marketingnek a pénzügyi teljesítményre gyakorolt hatását vázolom.