Rádió, mp3 lejátszó vagy számítógép?

Zenehallgatási platformok a konvergens új média világában

Szerzők

  • Nóra Nyirő Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció Tanszék

Kulcsszavak:

zenehallgatási szokások, online rádió, digitális média platformok, materializmus

Absztrakt

A fiatal zenehallgatói közönség figyelme már nemcsak a rádiókra irányul, hiszen saját zenei listákat készítenek, podcasteket hallgatnak, zenét töltenek le az internetről, vagy éppen online rádiókat hallgatnak. Kutatásunkban a 15-39 éves korosztály zene és rádió platform használatát és megítélést vizsgáltuk. Az eredmények azt mutatják, hogy habár ennek a közönségnek a tagjai rendszeres rádió- hallgatók, zenei platformok használatában rendkívül szegmentált közönséget alkotnak. Az online rádióhallgatás lehetőségét vonzónak értékelik. A tartalmi oldalt vizsgálva a zenei tartalom nagyon fontos a számukra, főként a személyre szabott zene, ugyanakkor nem gondolják, hogy a jövőben a rádió csatornák eltűnnének a zenei színtérről.

Downloads

Megjelent

2019-10-10

Hogyan kell idézni

Nyirő, N. (2019) „Rádió, mp3 lejátszó vagy számítógép? Zenehallgatási platformok a konvergens új média világában”, Marketing & Menedzsment, 44(1), o. 60–67. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/478 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Média és menedzsment

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei