A vonzerőfejlesztés lehetőségei a felsőoktatásban, avagy egy jubileumi projekt menedzselése

Szerzők

  • Gabriella Kuráth Pécsi Tudományegyetem
  • Ákos Jarjabka Pécsi Tudományegyetem
  • István Tarrósy Pécsi Tudományegyetem

Kulcsszavak:

felsőoktatás, vonzerőfejlesztés, projektmenedzsment, nemzetköziesítés

Absztrakt

A TANULMÁNY CÉLJA

A tanulmányban egy speciális vonzerő-fejlesztési területet, a Pécsi Tudományegyetem Jubileum 650 projektjét mutatjuk be, kiemelve a főbb alapelveket, célokat, a menedzsment és a kommunikációs munka kereteit.

ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN

A projekt eredményességének a mérésére egyrészt a PTE saját kommunikációs aktivitásainak elemzését, másrészt két kiemelt csoport, a munkatársak és a lakosság körében végzett megkérdezések főbb eredményeit ismertetjük.

LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK

A tanulmányban az imázskommunikáció gyakorlati megvalósításával foglalkoztunk, amelyek mind a szervezeten belül, mind a külső partneri körre hatással voltak. A program lezárását követően az első mérési eredmények alapján információkat kaptunk a kommunikációs kampányban használt eszközök eredményességéről, a PTE ismertségének és kedveltségének a változásáról is.

GYAKORLATI TOVÁBBLÉPÉSI JAVASLATOK

A hosszú távú hatások mérése további feladatként jelentkezik, segítve a továbblépést, a következő projektek tervezését és lebonyolítását.

A Jubileum 650 Projekt a múltból indult ki, de ma már a jövőről szól, mert a Modern Városok Program (MVP) keretében történő fejlesztések sora már elindult. Az MVP kiemelt célja a PTE-n tanuló külföldi hallgatók számának megduplázása, a tervek szerint 2020-ra ez a szám elérheti az 5000 főt, a kapcsolódó beruházásokból a lakosság és a teljes régió is sokat profitálhat.

Szerző életrajzok

Gabriella Kuráth, Pécsi Tudományegyetem

c. egyetemi docens, marketingvezető

Ákos Jarjabka, Pécsi Tudományegyetem

egyetemi docens, Jubileum 650 Projekt szakmai vezető

István Tarrósy, Pécsi Tudományegyetem

egyetemi docens, külügyi igazgató

Downloads

Megjelent

2018-03-01

Hogyan kell idézni

Kuráth, G., Jarjabka, Ákos és Tarrósy, I. (2018) „A vonzerőfejlesztés lehetőségei a felsőoktatásban, avagy egy jubileumi projekt menedzselése”, Marketing & Menedzsment, 52(1), o. 5–16. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/361 (Elérés: 18 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>