A magyar nemzeti-szervezeti kultúra pozíciója a hofstedei modellben: empirikus felmérés alapján
Absztrakt
A szervezetikultúra-vizsgálatok kiemelkedően fontos és izgalmas területe a vállalati kultúra és a nemzeti kultúra hatásmechanizmusa. Ez a kérdéskör, mint a menedzsment tudományok kutatási részterülete akkor indult fejlődésnek, mikor a '60-as években, a multinacionális szervezetek egyes egységeiben a különböző kutatók által elemzett kvalitatív és kvalitatív kulturális jellemzők között különbségeket találtak. A különbségek azonban nem mindig voltak mérhetők, illetve azokat más tényezők, mint pl. társadalmi, piaci, jogi, földrajzi környezet hatásainak vélték. Mindezek a faktorok azonban nem magyarázták meg kielégítően az anyavállalat és a leányvállalatok, vagy éppen a leányvállalatok egymás közti kulturális különbségeit.
Downloads
Megjelent
2019-12-09
Hogyan kell idézni
Jarjabka, Ákos (2019) „A magyar nemzeti-szervezeti kultúra pozíciója a hofstedei modellben: empirikus felmérés alapján”, Marketing & Menedzsment, 37(1), o. 29–45. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1517 (Elérés: 22 december 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Tudásmenedzsment