A vonzerőfejlesztés lehetőségei a felsőoktatásban, avagy egy jubileumi projekt menedzselése
Kulcsszavak:
felsőoktatás, vonzerőfejlesztés, projektmenedzsment, nemzetköziesítésAbsztrakt
A TANULMÁNY CÉLJA
A tanulmányban egy speciális vonzerő-fejlesztési területet, a Pécsi Tudományegyetem Jubileum 650 projektjét mutatjuk be, kiemelve a főbb alapelveket, célokat, a menedzsment és a kommunikációs munka kereteit.
ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN
A projekt eredményességének a mérésére egyrészt a PTE saját kommunikációs aktivitásainak elemzését, másrészt két kiemelt csoport, a munkatársak és a lakosság körében végzett megkérdezések főbb eredményeit ismertetjük.
LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK
A tanulmányban az imázskommunikáció gyakorlati megvalósításával foglalkoztunk, amelyek mind a szervezeten belül, mind a külső partneri körre hatással voltak. A program lezárását követően az első mérési eredmények alapján információkat kaptunk a kommunikációs kampányban használt eszközök eredményességéről, a PTE ismertségének és kedveltségének a változásáról is.
GYAKORLATI TOVÁBBLÉPÉSI JAVASLATOK
A hosszú távú hatások mérése további feladatként jelentkezik, segítve a továbblépést, a következő projektek tervezését és lebonyolítását.
A Jubileum 650 Projekt a múltból indult ki, de ma már a jövőről szól, mert a Modern Városok Program (MVP) keretében történő fejlesztések sora már elindult. Az MVP kiemelt célja a PTE-n tanuló külföldi hallgatók számának megduplázása, a tervek szerint 2020-ra ez a szám elérheti az 5000 főt, a kapcsolódó beruházásokból a lakosság és a teljes régió is sokat profitálhat.