Az integrált marketingkommunikáció magyarországi alkalmazásának feltételei és korlátái

Szerzők

  • Mária Bernschütz Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar Marketing és Média Intézet

Kulcsszavak:

grounded theory, integrált marketingkommunikáció

Absztrakt

A kutatás fő célja az integrált marketingkommunikációhoz (IMK) fűződő gyakorlatok összegzése, definícióinak feltá­rása. Szakirodalmi kutatások alapján elmondható, hogya külföldi gyakorlat sem mutat egységes képet, holott az IMK fő mondanivalója az egysé­gesség. Ezt a disszonanciát próbáltuk feltárni egy kvalitatív módszer, a grounded theory segítségével.A z integrált megoldásokra egyre nagyobb az igény a növekvő reklámzaj, a médiapluralizáció és az erő­södő verseny miatt, s mindez megváltoztatta a marketingkommunikáció egykori színterét. A kutatás eredményeként felállítottunk egy gyakorlati IMK modellt, amelyben öt szintet különböztettünk meg, a „zéró integrációtól a totális integrációig”. Az interjúalanyok reklám-, és médiaügynökségi képviselők, tanácsadók, illetve vállalati alkalmazottak voltak.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Bernschütz, M. (2019) „Az integrált marketingkommunikáció magyarországi alkalmazásának feltételei és korlátái”, Marketing & Menedzsment, 43(4), o. 70–77. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/611 (Elérés: 17 március 2025).

Folyóirat szám

Rovat

Határterületek-átfedések