Az integrált marketingkommunikáció magyarországi alkalmazásának feltételei és korlátái
Kulcsszavak:
grounded theory, integrált marketingkommunikációAbsztrakt
A kutatás fő célja az integrált marketingkommunikációhoz (IMK) fűződő gyakorlatok összegzése, definícióinak feltárása. Szakirodalmi kutatások alapján elmondható, hogya külföldi gyakorlat sem mutat egységes képet, holott az IMK fő mondanivalója az egységesség. Ezt a disszonanciát próbáltuk feltárni egy kvalitatív módszer, a grounded theory segítségével.A z integrált megoldásokra egyre nagyobb az igény a növekvő reklámzaj, a médiapluralizáció és az erősödő verseny miatt, s mindez megváltoztatta a marketingkommunikáció egykori színterét. A kutatás eredményeként felállítottunk egy gyakorlati IMK modellt, amelyben öt szintet különböztettünk meg, a „zéró integrációtól a totális integrációig”. Az interjúalanyok reklám-, és médiaügynökségi képviselők, tanácsadók, illetve vállalati alkalmazottak voltak.