Tétre, helyre, befutóra – Fogyasztói magatartás a magyarországi galopp lóversenyfogadás piacán

Szerzők

  • Veronika Bardóczky Kaposvári Egyetem

Kulcsszavak:

fogyasztói magatartás, lóverseny, fogadás, szerencsejáték

Absztrakt

A TANULMÁNY CÉLJA

A tanulmány célja a magyarországi galoppsport fejlesztést igénylő területeinek felkutatása és a potenciális látogatói és fogadói célcsoportok meghatározása, különös tekintettel a nemek, korosztályok és szakmai érintettség alapján látható különbségekre. A kutatásban feltárt fogyasztói szokások alapján olyan marketingakciók kerülnek megfogalmazásra, amelyekkel javítható a hazai galoppsport ismertsége és látogatottsága.

ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN

A szekunder források feldolgozása után a fejlett galoppsporttal rendelkező országokról készült tanulmányok és a szerző versenynapi tapasztalatai alapján került előkészítésre a kvantitatív kutatás. A lóverseny-látogatási és -fogadási szokásokról szóló online kérdőíves felmérés kitöltésére 2017. augusztus és október között került sor. A lovakat kedvelő alapsokaságból vett nem reprezentatív 204 fős minta több mint háromnegyede járt már lóversenyen, így a versenynapi cselekvéseik és attitűdjük került megvizsgálásra.

LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK

Aki fogadott már lóversenyen, többféle más szerencsejátékot játszott már, mint az, aki még nem fogadott, különösen a 40 év fölötti férfiak, akik a lóverseny egyik fő célcsoportját alkotják. A kispénzű fogadók a nagy rendezvényeken jelennek meg nagy létszámban, azonban ritkán térnek vissza. Új célcsoport a fiatal, tudatos, kényelemre törekvő, modern fogadói kör, akiket az online fogadás tud megszólítani. Szintén fontos célcsoport a szakmailag érintettek, mivel ők nagyobb összegben költenek fogadásokra, mint a nem szakmabeliek. A magasabb versenydíjak színvonalnövelő hatását is azok látják inkább, akik jobban érintettek szakmailag a galoppsportban.

GYAKORLATI JAVASLATOK

A Kincsem Park marketingtevékenységében a fiatalok eléréséhez az online fogadás kommunikációs üzenetében a sorban állás elkerülésére, az átlátható, könnyen választható kombinációs játékokra és a pénztárcamentes fogadásra, tehát a kényelemre kell felhívni a figyelmet. A versenylófuttatás presztízsértékét vissza kell építeni a köztudatba, hogy a hazai gazdasági elit kedvelt időtöltésévé váljon a versenyek látogatása. Ehhez azonban a lóversenypályai vendéglátás fejlesztése elengedhetetlen a 40 év fölötti férfiak elvárásainak megfelelően, mivel ők alkotják a fogadás fő célcsoportját. A nemzetközi modellek alapján a lóverseny színvonalának emeléséhez a pénzdíjak radikális növelése szükséges a növekvő fogadási forgalomból, vagy ennek beindításához állami támogatásból.

Információk a szerzőről

Veronika Bardóczky, Kaposvári Egyetem

PhD hallgató

Downloads

Megjelent

2018-09-01

Hogyan kell idézni

Bardóczky, V. (2018) „Tétre, helyre, befutóra – Fogyasztói magatartás a magyarországi galopp lóversenyfogadás piacán”, Marketing & Menedzsment, 52(3-4), o. 87–100. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1064 (Elérés: 20 április 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek