Kooperatív gyakorlatok I. – Pedagógusok sajátélményen alapuló reflexiója a kooperatív tanulásszervezésről

Szerzők

  • Andl Helga
  • Trendl Fanni
  • Varga Aranka

DOI:

https://doi.org/10.15170/AR.2018-19.4.1-4.5.

Kulcsszavak:

kooperatív tanulásszervezés, pedagógus, foglalkozásterv

Absztrakt

Tanulmányunk egy olyan kutatás eredményeit rögzíti, mely a kooperatív tanulásszervezés gyakorlatba ültetésének folyamatát helyezi fókuszba. Gyakorló pedagógusok számára tartott és a kooperatív tanulásszervezés elsajátítását célzó egyetemi kurzusok végén – 2015-ben és 2017-ben – történt a kérdőíves (N=114) adatfelvétel. Kutatásunk megerősítette a 2013-ban végzett vizsgálatunk eredményét. A saját élményre és a horizontális tanulásra építő kurzus során szerzett elméleti és gyakorlati ismeretek, valamint az ezekre épülő tervezés, a tervezett kooperatív foglalkozás, majd a tanóra kipróbálása jelentős változást idézett elő a képzésen részt vett pedagógusok kooperatív tanulásszervezéshez való viszonyulásában. A kapott eredmények hasonlósága azt is mutatja, hogy az oktatás-nevelés területén bekövetkező kontextuális
változások nem érintik azt a tapasztalatot, mely szerint a kooperatív szemléleten alapuló sajátélményű tanulás hozzájárul a minőségi oktatási környezet megteremtéséhez a formális nevelés különböző színterein.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Downloads

Megjelent

2022-06-06

Hogyan kell idézni

Andl, H., Trendl, F., & Varga, A. (2022). Kooperatív gyakorlatok I. – Pedagógusok sajátélményen alapuló reflexiója a kooperatív tanulásszervezésről. Autonómia és Felelősség Neveléstudományi Folyóirat, 4(1-4), 83–95. https://doi.org/10.15170/AR.2018-19.4.1-4.5.