A hazai gyógyszeripari vállalatok innovációs együttműködése

Szerzők

  • Beatrix Lányi PTE Közgazdaság-tudományi Kar

Kulcsszavak:

innováció, vállalati együttműködés, gyógyszeripar

Absztrakt

Az innováció, vagyis az új ötletek eredményes piaci termékek, szolgáltatások és technológiák formájában történő megjelenése jelentős versenyelőnyt biztosító tényezővé vált, és kulcsfontosságú a társadalmi és gazdasági fejlődés tekintetében. Az innováció a piaci siker egyik legjelentősebb tényezője. Vizsgálatom fókuszában a hazai gyógyszeripar áll, mert itt az innováció nagy hagyományokkal rendelkezik: a mintegy száz éves gyógyszeripar egyike a magyar ipar leginnovatívabb és legversenyképesebb ágazatainak, sőt a gyógyszeripar árbevétel-arányos K+F-ráfordítása jelentősen meghaladja a többi iparág átlagát. Olyan társadalmi és gazdasági környezetben, ahol az innovációs tevékenység rendkívül költséges, és ahol kritikus jelentőségű a megfelelő időpontban történő piacra lépés, a kooperáció megfelelő stratégiának tűnik a kutatás-fejlesztéshez és a piaci bevezetéshez kapcsolódó költségek és kockázatok csökkentésére, valamint az innovációs tevékenység felgyorsítására.

Downloads

Megjelent

2019-10-10

Hogyan kell idézni

Lányi, B. (2019) „A hazai gyógyszeripari vállalatok innovációs együttműködése”, Marketing & Menedzsment, 44(2), o. 23–31. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/452 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingkutatás