A vállalati környezetmenedzsment stratégiai lehetőségei

Szerzők

  • Sándor Karajz Miskolci Egyetem Gazdaságelméleti Tanszék

Absztrakt

Aszerint, hogy milyen formában kapcsolódnak a környezetvédelmi célok a céltervezésbe, a vállalat különböző stratégiai opciókkal jelentkezik a kitűzött célok elérése érdekében. A stratégiák hosszútávú, feltételes viselkedéstervek a vállalati sikerpotenciál biztosítá­sához és kifejlesztéséhez. A környezetvédelmi kihívá­sokkal való megbirkózást szolgáló vállalati stratégiák összekötik a célokat az operatív intézkedésekkel. A következőkben különböző alapstratégiák jellemzéséből kiindulva, a környezetvédelmi vállalati stratégiák kerülnek ábrázolásra. Egyrészt a vállalatok által követett alapstratégiák módosulásait kell megismernünk a specifikus piac- és versenyszituáció tükrében, és ezeket kell áthelyezni a vállalat versenystratégiájába, hogy a környezetvédelem piaci esélyeit konzekvensen kihasználhassuk. Másrészt a vállalatoknál jelentkező környezeti kockázatok sokaságát vizsgáljuk, ami speciális ellentmondást jelent az azok csökkentésére, minimalizálására irányuló törekvések és a vállalati célok között.

Downloads

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Karajz, S. (2019) „A vállalati környezetmenedzsment stratégiai lehetőségei”, Marketing & Menedzsment, 33(5), o. 23–26. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1882 (Elérés: 24 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Magyar Marketing Műhelyek