Környezetbarát termékek vásárlási korlátjainak leküzdése

Szerzők

  • Sándor Karajz Miskolci Egyetem

Absztrakt

Első pillantásra a környezetbarát termékek piaca rendszerét tekintve nem különbözik számottevően más, hagyományos termékek piacától. Azonban e sajátos piacokat jobban megvizsgálva mégis megállapíthatjuk, hogy olyan jelentős problémák merülnek fel, melyek kezelése marketingszemszögből elengedhetetlen:
- nagymértékű információ aszimmetria
- jelentős exogén és endogén kockázatok
- fennáll az opportunizmus veszélye
- Jelentős „potyautas" jelenség
Ezek a tényezők - a környezetbarát termékek tekintetében - jelentős vásárlási korlátok kialakulásához vezetnek, melyek leküzdése komoly, speciális feladatot jelent az ökoorientált marketing számára. Az ökoorientált marketing feladata, hogy az értékesítés piacirányított cselekvéseinek tervezése, koordinálása és ellenőrzése során a környezetterhelés csökkentésére és elkerülésére hatást gyakoroljon, hogy az aktuális és potenciális vevők igényeinek tartós kielégítése által, a versenyelőnyök kihasználása és a társadalmi legitimitás biztosítása mellett, a kitűzött vállalati célokat elérje.

Downloads

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Karajz, S. (2019) „Környezetbarát termékek vásárlási korlátjainak leküzdése”, Marketing & Menedzsment, 35(3), o. 25–28. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1703 (Elérés: 22 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Magyar Marketingműhelyek Konferenciája