A kapcsolati marketing jelentősége a kereskedelmi bankok tevékenységében

Szerzők

  • Beatrix Lányi PTE KTK Marketing Tanszék

Absztrakt

A szolgáltatásmenedzsment kiemelt kategóriája a fogyasztóknak nyújtott szolgáltatás értéke. Ettől függ a szolgáltatást igénybevevők elégedettsége, a szolgáltatást nyújtóhoz való hűségük, és mindennek eredményeképpen a cég nyeresége és növekedése.
így van ez a banki szolgáltatások területén is. Jelen tanulmányban azokat a sajátosságokat szeretném bemutatni, amelyek a banki szolgáltatásokat a szolgáltatások többi területétől megkülönböztetik, és amelyek azt eredményezik, hogy a banki szolgáltatásoknál - más területekhez viszonyítva - nagyobb szerepet kap az ún. kapcsolati marketing.
A banki szolgáltatások nemzetközi fejlődése azt mutatja, hogy e területen két - egymástól megkülönböztethető, de egymást nem kizáró - domináns irány jön létre. Az egyik a technológia fejődésének irányába mutat, a másik középpontjában pedig a kapcsolatorientáltság áll. Az üzletág -jellegéből következően - alapvetően bizalminak tekinthető, ezért a személyes kapcsolat mindig meghatározó jelentőségű. Ebből az következik, hogy a technológiai fejlődés -jóllehet rendkívül fontos szerepet játszik az ügyfelek minél jobb kiszolgálásában - sohasem szoríthatja háttérbe a relationship bankinget. Tanulmányomban ezért foglalkozom részletesebben a kapcsolati irányzattal.

Downloads

Megjelent

2019-12-12

Hogyan kell idézni

Lányi, B. (2019) „A kapcsolati marketing jelentősége a kereskedelmi bankok tevékenységében”, Marketing & Menedzsment, 34(6), o. 19–24. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1619 (Elérés: 21 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Jubileum után