Customer values and customer behaviour

Authors

  • Ágnes Neulinger BKÁE Marketing Tanszék

Abstract

Széleskörűen elfogadott, hogy az értékek fontos szerepet játszanak az emberi viselkedésben. A pszichológia, a szociológia és a szervezeti magatartás kutatásai során kiderült, hogy az értékek alátámasztják és megmagyarázzák az egyéni és a szervezeti magatartást. A means-end chain olyan módszer, amely bemutatja, hogy milyen kapcsolat áll fenn az egyén számára fontos értékek és a termékhasználat között. Diplomamunkám középpontjában ennek az elméleti rendszernek a bemutatása áll, majd ismertetem azt a kutatást, amelyet a módszer segítségével végeztem el. Vizsgálatom a felsőoktatásban hallgatók értékei és a vásárlási magatartásuk közötti kapcsolatot igyekezett feltárni. A kutatás célja az volt, hogy bemutassa a módszert magát, illetve kiderítse, hogy a felsőoktatásban tanulók esetében ez a hierarchikus struktúra hogyan néz ki.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Neulinger, Ágnes (2019) “Customer values and customer behaviour”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 35(1), pp. 30–35. Available at: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1643 (Accessed: 22 July 2024).

Issue

Section

Theses from BUEPA

Most read articles by the same author(s)