A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjaina a szerepe a PTE nemzetközi vonzerőfejlesztésében

Szerzők

  • Gyöngyi Pozsgai Pécsi Tudományegyetem

Kulcsszavak:

külföldi hallgatók, nemzetközi beiskolázási marketing, egyetemválasztási döntési mechanizmus, egyetemi vonzerőfejlesztés

Absztrakt

A megváltozott hazai és nemzetközi felsőoktatási környezetben egyre nagyobb szerepet kap a külföldi hallgatók beiskolázásra irányuló, hatékony marketingtevékenység. Az egyre erősödő versenyhelyzetben a felsőoktatási intézményeknek tudatos, marketingorientált stratégiai gondolkodásmódot kell elsajátítaniuk és alkalmazniuk.
Ennek részeként a hatékony nemzetközi beiskolázási marketingkommunikációnak a külföldi hallgatók egyetemválasztási döntési szempontjaikban elsődleges szerepet játszó húzó tényezőkre, valamint az ezen attribútumok által az egyetem vonzerejét meghatározó megkülönböztető jellemzőkre kell fókuszálnia.
A tanulmányban a PTE külföldi hallgatói körében a 2012/2013-as tanév során végzett kutatás kerül bemutatásra, melynek fő célja a külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjainak és döntési mechanizmusainak a megismerése.

Downloads

Megjelent

2019-11-04

Hogyan kell idézni

Pozsgai, G. (2019) „A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjaina a szerepe a PTE nemzetközi vonzerőfejlesztésében”, Marketing & Menedzsment, 48(2), o. 3–18. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/990 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketing és menedzsment a felsőoktatási intézményekben