A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjaina a szerepe a PTE nemzetközi vonzerőfejlesztésében
Kulcsszavak:
külföldi hallgatók, nemzetközi beiskolázási marketing, egyetemválasztási döntési mechanizmus, egyetemi vonzerőfejlesztésAbsztrakt
A megváltozott hazai és nemzetközi felsőoktatási környezetben egyre nagyobb szerepet kap a külföldi hallgatók beiskolázásra irányuló, hatékony marketingtevékenység. Az egyre erősödő versenyhelyzetben a felsőoktatási intézményeknek tudatos, marketingorientált stratégiai gondolkodásmódot kell elsajátítaniuk és alkalmazniuk.
Ennek részeként a hatékony nemzetközi beiskolázási marketingkommunikációnak a külföldi hallgatók egyetemválasztási döntési szempontjaikban elsődleges szerepet játszó húzó tényezőkre, valamint az ezen attribútumok által az egyetem vonzerejét meghatározó megkülönböztető jellemzőkre kell fókuszálnia.
A tanulmányban a PTE külföldi hallgatói körében a 2012/2013-as tanév során végzett kutatás kerül bemutatásra, melynek fő célja a külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjainak és döntési mechanizmusainak a megismerése.