Egyetemi promóció optimalizálás dinamikus programozással

Szerzők

  • Csilla Molnárné Konyha Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet

DOI:

https://doi.org/10.15170/MM.2019.53.01.07

Kulcsszavak:

felsőoktatási marketing, hallgatók toborzása, promóció optimalizációs modell (UNIPOM), hátizsák probléma

Absztrakt

A TANULMÁNY CÉLJA

Jelen tanulmány célja az úgynevezett egyetemi promóció optimalizációs modell (UNIPOM) részletes bemutatása, amely a beiskolázási kampányra fordítandó szűkös erőforrás esetén is a lehető leghatékonyabb marketing kommunikációs mix összeállítását teszi lehetővé egy erre a célra létrehozott szoftver segítségével.

ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN

Longitudinális vizsgálat, fókuszcsoportos interjú, kérdőívvel támogatott megkérdezés, szakértői mélyinterjú, dinamikus programozás

LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK

A kutatás legfontosabb eredménye az úgynevezett egyetemi promóció optimalizációs modell (UNIPOM) megalkotása, amely lehetővé teszi a leghatékonyabb beiskolázási promóciós mix létrehozását szűkös büdzsé esetén is.

Az így létrehozott marketingkommunikációs mix választ ad arra a kérdésre, hogy melyik hónapban milyen eszközöket használjanak az egyetemek egy beiskolázási kampány keretén belül.

Az eszközök szűkítésére létrehozott UNIPOM modell és a modellre épülő szoftver az összes beiskolázásra használt eszköz megvásárlásához szükséges keretösszeg feléből is már 90% feletti hasznosságot realizál. (100% hasznosság alatt az összes eszköz megvásárlásával elérhető hasznosságot értünk.)

GYAKORLATI JAVASLATOK

Fontos megjegyeznünk, hogy jelen tanulmányban részletezett egyetemi optimalizációs modell alkalmazását mindössze döntés támogatói céllal hoztuk létre a felsőoktatásban dolgozó beiskolázással foglalkozó szakértők számára. Bízunk abban, hogy hasznosnak találják majd egy sikeres beiskolázási kampány létrehozásához, stratégiájuk megalapozásához.

Információk a szerzőről

Csilla Molnárné Konyha, Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet

PhD hallgató

Downloads

Megjelent

2019-07-10

Hogyan kell idézni

Molnárné Konyha, C. (2019) „Egyetemi promóció optimalizálás dinamikus programozással”, Marketing & Menedzsment, 53(1), o. 79–93. doi: 10.15170/MM.2019.53.01.07.

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek