Egyetemi promóció optimalizálás dinamikus programozással
DOI:
https://doi.org/10.15170/MM.2019.53.01.07Kulcsszavak:
felsőoktatási marketing, hallgatók toborzása, promóció optimalizációs modell (UNIPOM), hátizsák problémaAbsztrakt
A TANULMÁNY CÉLJA
Jelen tanulmány célja az úgynevezett egyetemi promóció optimalizációs modell (UNIPOM) részletes bemutatása, amely a beiskolázási kampányra fordítandó szűkös erőforrás esetén is a lehető leghatékonyabb marketing kommunikációs mix összeállítását teszi lehetővé egy erre a célra létrehozott szoftver segítségével.
ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN
Longitudinális vizsgálat, fókuszcsoportos interjú, kérdőívvel támogatott megkérdezés, szakértői mélyinterjú, dinamikus programozás
LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK
A kutatás legfontosabb eredménye az úgynevezett egyetemi promóció optimalizációs modell (UNIPOM) megalkotása, amely lehetővé teszi a leghatékonyabb beiskolázási promóciós mix létrehozását szűkös büdzsé esetén is.
Az így létrehozott marketingkommunikációs mix választ ad arra a kérdésre, hogy melyik hónapban milyen eszközöket használjanak az egyetemek egy beiskolázási kampány keretén belül.
Az eszközök szűkítésére létrehozott UNIPOM modell és a modellre épülő szoftver az összes beiskolázásra használt eszköz megvásárlásához szükséges keretösszeg feléből is már 90% feletti hasznosságot realizál. (100% hasznosság alatt az összes eszköz megvásárlásával elérhető hasznosságot értünk.)
GYAKORLATI JAVASLATOK
Fontos megjegyeznünk, hogy jelen tanulmányban részletezett egyetemi optimalizációs modell alkalmazását mindössze döntés támogatói céllal hoztuk létre a felsőoktatásban dolgozó beiskolázással foglalkozó szakértők számára. Bízunk abban, hogy hasznosnak találják majd egy sikeres beiskolázási kampány létrehozásához, stratégiájuk megalapozásához.