A potenciális LOHAS fogyasztók megjelenése Magyarországon

Szerzők

  • József Lehota Szent István Egyetem, Gödöllő Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézete
  • Ágnes Horváth Szent István Egyetem, Gödöllő Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézete
  • Georgina Rácz Szent István Egyetem, Gödöllő Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézete

Kulcsszavak:

reprezentatív adatfelvétel, fenntartható fogyasztás, LOHAS, érték alapú életstílus-szegmentáció

Absztrakt

Tanulmányunkban a 2011 szeptemberében, - országos reprezentatív adatfelvé­tel keretében - megvalósult kutatás eredményeit ismertetjük. A vizsgálat során arra kerestünk választ, hogy a LOHAS koncepciónak van-e létjogosultsága a magyarországi fogyasztók körében. Az adatfeldolgozás (leíró statisztikák, két- és többváltozós összefüggés vizsgálatok) eredményei arra utalnak, hogy Magyarorszá­gom is megjelent a fenntarthatóság irányába mutató értékrend, amely mentén körvonalazható a LOHAS koncepció, és beazonosítható egy olyan „Trendkö­vető” fogyasztói szegmens, amelyre az „un. hibrid életstílus” a jellemző.

Downloads

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Lehota, J., Horváth, Ágnes és Rácz, G. (2019) „A potenciális LOHAS fogyasztók megjelenése Magyarországon”, Marketing & Menedzsment, 47(4), o. 36–54. Elérhető: https://journals.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/656 (Elérés: 27 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Fenntartható marketing